Tobias Gimpel

Tobias Gimpel tog chansen direkt när han fick höra om tjänsten på Änglagårdsskolan med fotbollsprofil. Det är han glad för än i dag.
– Jag såg möjligheter och fördelar i att arbeta med elever som delar mitt största intresse, säger han.

Tobias Gimpels fotbollsbakgrund var en avgörande faktor till att han en gång började sin karriär på Änglagårdsskolan. En märkbar skillnad som stack ut gentemot sina tidigare arbetsplatser handlade om ledningens arbetssätt.
– Processen från önskemål till beslut går mycket fortare här, sägen han.

Han anslöt till skolan 2008 och har varit kvar sedan dess. En av alla fördelarna med att vara en del av Änglagårdskolan är möjligheten att påverka och utveckla verksamheten.
– Jag tycker att skolan är lyhörd och de ser positivt på idéer som kommer från såväl personal som elever och föräldrar. Det finns även en uppmuntran till personal att fortbilda sig och en vilja involvera eleverna i olika sammanhang.

Tobias Gimpel

• Behörighet:

Idrott & hälsa och tyska.

• På Änglagårdsskolan sedan:

2008.

• Idrottsbakgrund/-intresse:

”Jag har en bakgrund inom fotboll och mitt största intresse är att resa.”