Niclas Alexandersson

Direkt efter att den före detta landslagsspelaren Niclas Alexandersson avslutade sin elitkarriär i IFK Göteborg anslöt han sig till Änglagårdsskolan.
– Jag har utvecklats inom områden där jag inte hade någon erfarenhet tidigare, säger han.

Niclas Alexandersson har funnits på skolan sedan 2009 och det finns inga tvivel om att han trivs bra på sin arbetsplats. Inte minst för att han får möjligheten att påverka skolans utveckling.
– Jag har inte mycket att jämföra med, men under alla år på Änglagårdsskolan så har jag trivts bra på skolan. Jag har kunnat vara med och påverka, säger han.

Han har ett gediget cv inom elitfotbollen, inte minst ett långt proffsäventyr, över 100 landskamper och såväl VM- som EM-deltagande med det svenska landslaget. Nu används den kompetensen på Änglagårdsskolan till att fostra framtidens fotbollsspelare.
– Tack vare att IFK Göteborg är delägare i Änglagårdsskolan öppnade sig möjligheten att fortsätta jobba inom organisationen och med fotboll.

Niclas Alexandersson

• Behörighet:

UEFA B

• På Änglagårdsskolan sedan:

• Idrottsbakgrund/-intresse:

Elitfotbollsspelare i allsvenskan, Premier League och landslaget. ”Numera blir det padel för min del och jag ser gärna längdskidåkning på TV.”