Anton Johansson

När en klasskompis på lärarprogrammet tipsade om tjänsten på Änglagårdsskolan blev Anton Johansson snabbt nyfiken.
– Skolans koncept gjorde mig väldigt intresserad, säger han.

Fotbollen har alltid haft en stor betydelse i Anton Johanssons liv. När han fick höra om jobbet som innehöll både en roll som lärare och som var kopplat till fotboll fanns det inga tvivel om att hoppa på.
– Valet blev en ”no brainer”. Nu har jag varit här i sex år och ångrar inte en sekund, säger han.

Utöver lärarrollen och arbetet kring fotboll finns det ytterligare aspekter som gör att han trivs på sin arbetsplats. Främst handlar det om uppskattningen till ledningen, som lyckats skapa en vi-känsla.
– Om jag någon gång skulle få nya arbetsgivare kommer jag att leta efter liknande mentalitet och gemenskap som vi har här.

Anton Johansson

• Behörighet:

Svenska, engelska, matematik, idrott och hälsa.

• På Änglagårdsskolan sedan:

• Idrottsbakgrund/-intresse:

”Jag har utövat nästintill alla lagsporter som finns men fastnade för innebandy och fotboll. I dag är jag fortfarande aktiv inom fotbollen, men på en lägre nivå.”