Linn Hansen

Kan en lärare utan erfarenhet av bollsporter trivas på Änglagårdsskolan? Så klart! Det är Linn Hansen ett utmärkt exempel på.
– Jag tog jobbet som en utmaning för att väcka lusten hos idrottselever att intressera sig för andra ämnen, säger hon.

Som lärare på Änglagårdsskolan får Linn Hansen chansen att sätta rutiner och påverka kompetensutvecklingen. Det är något som hon uppskattar.
– Jag ser skolan som en plats där jag kan vara med och göra skillnad i verksamheten. Här finns väldigt mycket energi och vi är under ständig utveckling som drivs av en”can do-attityd”, säger Linn.

Hon kom till Änglagårdsskolan som vikarie via en förmedlare 2015. Det var inget självklart val att hoppa på, men till slut fattade hon sitt beslut.
– I och med att jag hade minimal erfarenhet av bollsporter hoppade jag på tjänsten som en spännande utmaning. Här fick jag chansen att väcka lusten för matematik, naturvetenskap och teknik hos idrottselever.

Efter sina 14 månader som vikarie valde Linn att lämna skolan – men bara tillfälligt.
– Jag tog lärarexamen för att kunna jobba här som behörig lärare. Här finns en vilja att vi som arbetstagare ska få insyn i, och förståelse för, de beslut som fattas. Ledningen vill att vi ska vara med och driva organisationen framåt

Linn Hansen

• Behörighet:

Teknik, biologi, fysik och matematik.

• På Änglagårdsskolan sedan:

• Idrottsbakgrund/-intresse:

”Jag är uppfostrad i skog och mark. Tränar gör jag bäst självständigt, antingen i löparspåret eller på gymmet.”